بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار روز اخبار داغ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
رامین رها
12:2
جمعه 29 شهريور 1392
اظهارات بروجردی درباره نامه اوباما به روحانی کد خبر: ۳۴۵۸۶۹ تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به نامه اوباما به رئیس جمهور کشورمان گفت: تفاوت این دوره از ریاست جمهوری با دوره قبل این است که نامه رئیس جمهور آمریکا به رئیس جمهور کشورمان بر اساس عزت نوشته شده است از این رو ما هم گفتمانمان با آمریکایی‌ها در چارچوب اصول، عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود. علاء الدین بروجردی در گفت و گو با خانه ملت گفت: ما نباید مثال تاریخی و ماندگار رهبری را درباره دستکش مخملی و پنجه فولادین فراموش کنیم و باید بدانیم که در سیاستهای راهبردی آمریکایی ها در قبال ملت ایران و انقلاب اسلامی تغییری حاصل نشده است و البته این به این معنا نیست که ما بخواهیم سیاست دشمنی با آمریکا را محور سیاستهای خود قرار دهیم. وی با بیان اینکه علت اساسی مخالفت جمهوری اسلامی با آمریکا سیاستهای خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی است، افزود: طبیعی است که اگر این سیاستها به صورت ریشه ای تغییر کند فضا فضای متفاوتی خواهد بود. بروجردی گفت: تفاوت این دوره از ریاست جمهوری با دوره قبل این است که رییس جمهور آمریکا به رییس جمهور کشورمان بر اساس عزت ایران نامه نوشته است از این رو ما هم گفتمانمان با آمریکایی ها در چارچوب اصول ، عزت ، حکت و مصلحت خواهد بود. نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: ما سالهاست که با آمریکاییها از طریق حافظ منافعشان در تهران دادو ستد انتقال مطالب را به صورت مکتوب داشتیم اما این به معنای این نیست که ما در مقابل آمریکایی ها تا زمانی که سیاستشان در مقابل ایران تغییر نکرده است نرمش نشان دهیم. وی در ادامه درباره مخالفت روسای پیشین پنتاگون با استراتژی اوباما علیه سوریه به خانه ملت گفت:‌ اوباما دنبال راه فراری بود که درگیر جنگ دیگری نشود و شرایطی به وجود آمد مثل پیشنهاد روسیه مبنی بر تحت نظارت قرار دادن سلاحهای شیمیایی سوریه، از این رو این راه به کمک امریکا آمد تا سیاست اعلام شده خود را تعدیل کند. بروجردی نقش ایران، حزب الله لبنان و مقاومت ملت سوریه و دولت سوریه را نقش کلیدی درتغییر موضع آمریکا نسبت به سوریه دانست. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بی نتیجه بودن نشست اعضای دایم شورای امنیت برای تنظیم قطعنامه علیه سوریه نیز به خانه ملت گفت:‌ صدور قطعنامه علیه کشوری که کنوانسیون منع استفاده از سلاح های شیمیایی را پذیرفته است مفهومی ندارد. نماینده مردم بروجرد درمجلس گفت: آمریکایی ها مجددا می خواهند از شرایط سوءاستفاده کنند والا سوریه نیازمند تمجید و تقدیر شورای امنیت است و نه محکومیت./ بازگشت به ابتدای صفحه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بیان عمق رابطه خود با رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: در این 60 سال غیر از دوستی، محبت، همکاری و اعتماد نسبت به هم چیزی نداشتیم. به گزارش نامه، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، متن گقتگوی خواندنی وی در همین ارتباط بدین شرح است: آقای هاشمی! در پایان دوره ریاست جمهوری شما و در روز رای‌گیری یک جمله بسیاری تاریخی از آیت‌الله خامنه‌ای در تلویزیون پخش شد که سؤالات زیادی را در ذهن مردم برانگیخت. برای ما که یک مقدار سیاسی‌تر هستیم و نحوه ارتباط شما با مقام معظم رهبری را کم و بیش می‌دانیم و مطلع هستیم که نزدیک چهل سال و بلکه بیشتر اخوت پایداری بین شما بوده، خیلی سؤال نبود. ولی برای مردم سؤال بود.این که ایشان تأکید کردند: «برای من فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور بشود. البته هیچ‌کس برای من آقای هاشمی نمی‌شود، ولی امیدوارم برای مردم بشود.»هردو جمله حضرت آقا اهمیت دارد. برداشت شما از این تعبیر – هم قسمت اول که «هیچ‌کس برای من هاشمی نمی‌شود هم قسمت دوم که «برای مردم امیدوارم بشود» - چیست؟ جمله دوم روشن است.از این جهت که هر دولتی که می‌آید، باید رهبری امیدوار باشند که او برای مردم بیشتر خدمت کند.اگر ایشان بگویند که مثل گذشته نمی‌شود، معنایش این است که آینده ما بد است. این امید را همه باید داشته باشیم که هر دولتی می‌آید، بهتر از دولت قبل عمل کند و مردم از او راضی باشند.درمورد جمله اول هم خیلی‌ها از روابط ما، کم می‌دانند. ما از جوانی با هم بودیم. من پنج سال از ایشان بزرگتر هستم. اولین بار در درس آیت‌الله داماد، همدیگر را دیدیم.بعد هم با سفری به کربلا رفتیم. خیلی صمیمی شدیم. از آن موقع به بعد غیر از دوستی، محبت، همکاری و اعتماد نسبت به هم چیزی نداشتیم. من قبلا قوی‌تر از این حرف را در نمازجمعه گفتم. شائبه‌ای بود که میان من و آیت‌الله خامنه‌ای اختلاف است. در زمان ریاست جمهوری ایشان، من در نماز جمعه گفتم که حاضرم کاغذ سفید را امضا کنم و ایشان هرچه می‌خواهند، بنویسند و از پیش تعهد می‌کنم که حرف ایشان را قبول دارم. این را تعارف نمی‌کردم. در همه مراحل کسی را بهتر از ایشان نمی‌دیدم. ایشان اوایل انقلاب در مشهد بودند و نمی‌خواستند به تهران بیایند. من اصرار کردم که ایشان به تهران بیایند و در شورای انقلاب باشند. بعد با توجه به آثار جسمی حادثه ترورشان نمی‌خواستند رئیس‌جمهور شوند، من اصرار کردم که رئیس‌جمهور شوند. می‌دانستم که بهتر از ایشان نداریم .در مسئله رهبری، ایشان اصلا آمادگی پذیرش آن مسئولیت را بعد از امام نداشتند. اصرار من و دوستان دیگر ایشان را قانع کرد. همیشه همین‌طور بود. همین الان اگر زمانی ایشان زیر این آسمان نباشند، من خیلی تنها هستم. یعنی انس، همکاری و رفاقت ما این قدر بالا است. طبعا ایشان هم مثل من عاطفی دارند. در جایی گفته بودید که ایشان فرموده‌اند اگر قرار است اتفاقی برای آقای هاشمی بیفتد، برای من بیفتد. این را آقای راشد یزدی گفتند.برای مراسم شهدا به یزد رفته بودیم و آقای راشد مسئول بنیاد شهید آنجا بود.ایشان در خوش آمدش گفت که من با گوش خودم از آیت‌الله خامنه‌ای شنیدم که گفتند: از خدا خواستم که اگر بنا است برای فلانی (هاشمی) اتفاقی بیفتد، سراغ من بیاید.این حرف را از ایشان نقل کردم. من هم واقعاً درمورد ایشان این گونه هستم. با شهیدباهنر و آیت‌الله خامنه‌ای اینگونه بودم. البته با ایشان یک مقدار بیشتر.چون در مبارزه به ایشان نزدیکتر بودم. هردو، به خاطر پرونده‌ای در قم فراری بودیم و به تهران آمدیم و خانه‌ای را در خیابان ایران اجاره کردیم و با زن و بچه‌هایمان، ایشان در طبقه بالا و من در طبقه پایین بودیم.به هر حال روابط ما روابطی صمیمی و براساس اعتماد و آن هم برای خداست و هیچ وقت مسأله دنیایی بین ما مطرح نبوده و هنوز هم نیست.برای خدا با هم رفیق بودیم. دوستی ما مصداق «اخوت فی الله» است.در دولتم هم معمولاً کاری بدون موافقت ایشان نمی‌کردم. بنابراین طبیعی بود ایشان چنین اظهاری بکنند. من این حرف را حرف دل ایشان می‌دانم و در آن هیچ مبالغه‌ای نمی‌بینم و من هم نسبت به ایشان این حالت را دارم. واکنش امریکا به سخنان حسن روحانی کاخ سفید گفت امیدوار است دولت جدید ایران برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای تهران تعامل کند. شما قبلا به این مطلب رای داده اید7 64 بازدید 0 نظر به گزارش سرویس گیشه جام، خبرگزاری فرانسه گزارش داد «برنادت میهن» سخنگوی کاخ سفید گفت: «دنیا از تمایل دولت روحانی برای بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین‌المللی زیاد شنید است و اوباما معتقد است که ما باید این ادعا را مورد آزمون قرار دهیم.» وی افزود: «ما امیدواریم که دولت جدید ایران تعاملی واقعی برای دست یافتن به راه حلی دیپلماتیک که بتواند نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببرد، داشته باشد.» آمریکا و متحدان این کشور ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم می‌کنند. تهران همواره این ادعا را رد کرده است. ایران یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. به گزارش فارس، بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون چندین بار از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هنوز مدرکی دال بر انحراف این برنامه به سمت اهداف نظامی نیافته‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 372
بازدید : 372

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به همه چیز از همه جا مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر